親愛なる旅人さんへ

親愛なる旅人さん

 

はじめまして、『原神』のプロデューサーを務める「Hugh Tsai」です。

旅人の皆さんにはクローズドベータテストにご参加いただきましたこと、また数多くのフィードバックをお寄せいただきましたこと心よりお礼申し上げます。

 

319(日本時間)より、3週間以上に渡ってテイワット大陸でお過ごしいただいた時間はいかがでしたでしょうか。

私はYouTubeなどで旅人さんが投稿された数多くの動画を拝見してまいりましたが、その一つひとつを視聴するたびに大変心が躍りました。

Facebook」や「掲示板」、「Discord」での議論にも可能な限り目を通してまいりました。

ゲームの開発者として、これほどまでにプレイヤーの皆さんがコミュニティの場を設け、盛り上げていただきましたこと何よりも幸せに感じております。

 

私の願いは、ユーザー同士のコミュニケーションを通じていくことにより、『原神』をより良いゲームへと成長させていくことです。

異なる文化を持つ人々が、どのように感じゲームをプレイしているのか、その声を聞くのは我々にとってとても価値があるものです。この文化の多様性は非常に興味深く、より壮大な世界を描き出す手助けとなっていくと確信しています。

私たちの感性にどのような差異があろうとも、またプレイしていただく方々の世代に違いがあろうとも、『原神』を楽しめるよう最善を尽くしてまいる所存です。

私たちはまだまだ若輩の開発チームではありますが、常に向上心を忘れることなく学んできました。

3年前、このプロジェクトを立ち上げ、今では500名以上の開発者が携わっております。

 

よく届く質問のひとつに、『原神』がMMORPGなのかといったものがあります。ただ、私が思うに『原神』は“あなた次第”で変わっていきます。

あなたがどのように冒険を楽しみたいか、それにより“シングルプレイ”にも“マルチプレイ”にもなり得るのです。

 

またクローズドベータテストで届いたフィードバックの中に、“50時間プレイしてしまえば、その後は遊べるコンテンツがない”といったものがいくつか見受けられました。

しかしながら、私たちは長期に渡って旅人の皆さんに遊んでいただきたいと願っております。

初期の構想段階より、私たちの目標は時間をかけてテイワット大陸を成長させていき、日々進化する世界にプレイヤーが没入していただくことでした。

そのため私たちは、新しい冒険を体験していただくために様々なコンテンツ(ダンジョン、デイリー任務、マルチプレイ)を最大限の力をもって日々制作してまいる所存です。

また、いわゆる「ギルド」のような機能の実装も考えております。

 

今回のクローズドベータテストは、コアゲーマーに焦点を当ててきたものですが、一部の方々からは『原神』の収益化についてご質問をいただきました。『原神』は、基本プレイ無料にてリリースをする予定です。詳細につきましては決まり次第、周知してまいります。

 

本日、クローズドベータテストは終了を迎えました。これは我々チームにとって、新たな始まりを意味します。

ここから先、課題は山積みです。

 

この場を借りて、あらためて旅人の皆さんには最大限の謝辞を。そして、数多くのご意見をお寄せいただきましたこと、心よりお礼申し上げます。

『原神』は私たち(そして、個人的に私にとっても)、非常に意味のあるプロジェクトとなっています。そして、旅人の皆さんがこの冒険を通じて、新しい何かを作っていければ幸いです。

この世界から何かを、想像をかき立てられることを願って。

 

──Hughより

 

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Dear Travelers, 

I am Hugh Tsai, the producer of Genshin Impact.

 

I want to start by sincerely thanking each of you for joining our closed beta, giving us feedback, and being part of our community. Since March 18th, we have stayed together in Teyvat for more than 3 weeks. I feel really excited to see the great videos you made on YouTube. I have been following your discussion on our forums, Facebook, Reddit, Discord, and Naver (we try to read everything). As game developers, nothing makes us happier than having a player community who wants to help you make a better game. 

 

This is the first time I try to talk with you directly. English is my second language, so if you find some expressions to be a little weird, please forgive me! My hope is that by communicating with our players, we can all make Genshin Impact a better game together (and also help improve my English ASAP lol). It’s important to me and the team to listen to our players from around the world who grew up in different cultures. I think this cultural diversity in our community can help us build a more interesting and epic world. No matter how different we are or what time zone we’re in, we can all have fun in Genshin Impact.

 

We are a young team, but we are always learning. Genshin Impact started as our passion project 3 years ago. Now we have 500 in-house developers working on this project. 

 

I'm often asked if this is an MMORPG. I think the key difference in Genshin Impact is that the world belongs to YOU. You decide how you want to play—as a single player adventure you experience by yourself or one that you invite others to experience with you whenever you want.  

 

Some of the feedback we received during our closed beta was that there wasn’t enough content after 50 hours of playing. We believe in supporting our games for the long term. From the very beginning, our target was to make Teyvat a big immersive world that you can explore that will grow and evolve over time. We will continue to work hard to create new adventures, new ways to play (dungeons, daily quests, multiplayer). We’re also working on a new feature called homeland system (more details to come). 

 

While we wanted to focus on the core gameplay in this Closed Beta, some players asked the question on Genshin Impact's monetization. Genshin Impact will eventually launch as a free-to-play game and we want it to be friendly and fair to players. We will keep you updated once we have more confirmed details.  

 

The closed beta test is coming to an end, and it is also a new starting point for our team. We have a lot to do. Thanks again to all Travelers and we are very appreciative of all your feedback. Genshin Impact is a very special project for us (and to me personally) and we hope you can come on this adventure with us to make something new. Something out of this world. Something out of imagination. 

 

-Hugh